فهرست اخبار فهرست اخبار

شعب باید اهداف و برنامه های های ابلاغی بانک در سال 1400 را سر لوحه کار خود قرار دهند

مدیر لرستان در نخستین همایش فصلی روسای شعب:

به گزارش روابط عمومی بانک مسکن استان لرستان نخستین همایش فصلی روسای شعب مدیریت استان با حضور مدیر محترم شعب بانک مسکن استان لرستان مرتضی دهداری زاده ، معاون مدیریت، روسای دوایر ستاد و روسای شعب استان در سالن آمفی تئاتر مدیریت برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بانک مسکن استان لرستان نخستین همایش فصلی روسای شعب مدیریت استان با حضور مدیر محترم شعب بانک مسکن استان لرستان مرتضی دهداری زاده ، معاون مدیریت، روسای دوایر ستاد و روسای شعب استان در سالن آمفی تئاتر مدیریت برگزار شد . در این نشست مدیر شعب استان مرتضی دهداری زاده ضمن تشکر از زحمات همکاران در همه رده های شغلی در سال گذشته با وجود مشکلات ناشی از همه گیری ویروس کرونا تعطیلی و شیف بندی شدن شعب از روسای شعب استان خواست با برنامه ریزی دقیق شناخت نقاط ضعف سال های گذشته و حرکت در جهت تحقق اهداف ابلاغی با برنامه و طبق تحلیل های ارائه شده توسط تیم های بررسی ارزیابی عملکرد مدیریت از ابتدای سال موزون و هدفمند پیش رویم تا انشاالله در پایان سال شعبه ای که نتوانسته باشد اهداف را محقق کند در لیست شعب نداشته باشیم. دهداری زاده مدیر شعب استان گفت اولین و مهمترین نکته بحث آراستگی همکاران در محیط کار و حفظ نظم بصری شعب می باشد که مورد رصد و پیگیری دکتر شایان مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره و خود ما در شعب و مدیریت می‌باشد. ایشان رعایت پروتکل های بهداشتی در شعب توسط همکاران و مشتریان را در این شرایط خاص همه گیری ویروس منحوس کرونا حائز اهمیت دانست و خواستار عمل به کلیه موارد و نکات مد نظر ستاد ملی و استانی کرونا در سطح مدیریت و شعب شد ، بالا بردن صبر و آستانه تحمل همکاران در برخورد با مشتریان و حفظ حقوق مشتریان در شعب که حتماً چه بصورت محسوس و چه غیر محسوس رصد و گزارشگیری خواهد شد. دهداری زاده گفت تسلط بر دستور العمل های بانکی وآگاهی از آمار ها و اهداف شعبه توسط همه همکاران شعبه باید پیگیری و رصد شود راهنمایی مشتریان با سعه صدر و رفتار مناسب و در شان نام بانک مسکن با مشتریان، بحث تکریم ارباب رجوع در شعبه و حتی مدیریت باید نهادینه شود ،شعب حرکت در جهت پرداخت بیشتر و سریعتر انواع تسهیلات را در سرلوحه کار خود قرار داده و در این حین تهیه چک لیست برای پرداخت تسهیلات و توضیح کامل فرایند پرداخت از لحظه ورود مشتری به شعبه تا زمان واریز تسهیلات به حساب ایشان بسیار مهم و حائز اهمیت است مدیر شعب استان توجه به همه آیتم های جذب منابع ،پرداخت تسهیلات،وصول مطالبات و صدور ضمانت نامه و عملکرد مطلوب در آنها جهت اخذ درجه برای شعب و توجه به اهداف در نظر گرفته شده طبق جداول ارزیابی عملکرد و تحقق صد درصدی اهداف تعیین شده را برای هر شعبه خواستار شد وی پیگیری و اطلاع رسانی از وضعیت مشتریانی که اوراق انباشته دارند جهت جلوگیری از تضییع حقوق ایشان و نهایتاً ایجاد نارضایتی از بانک خصوصا در شرایط فعلی و نوسانی قیمت اوراق را یکی دیگر از موارد مورد توجه مسئولین شعب دانست. دهداری زاده در ادامه سخنان خود گفت بحث پیگیری و وصول جدی معوقات همکاران استان توسط مدیریت و دایره وصول مطالبات بطور جدی کنترل و از ابزارهای مدیریتی جهت کاهش و به صفر رساندن آن استفاده خواهد شد ، در معرفی محصولات بانک باید قوی تر عمل کرده و در این شرایط رقابتی بین بانکها بتوانیم قدرت چانه زنی، ترغیب و مجاب کردن مشتریان به افتتاح انواع حساب را توسط همکاران جلو باجه تقویت نماییم ،مسولین محترم شعب باید مثبت نگری و تراز روحی مثبت را در بین همکاران و خود به حدی بالا ببرند که این مثبت نگری در آمار و نیل به اهداف شعبه نمود پیدا کند . ایشان در پایان سخنان خود همدلی همراه با تلاش و کار گروهی و با برنامه و طبق آمار پیش رفتن راجهت نیل به اهداف سازمانی کلید دستیابی به موفقیت برشمرد. در ادامه داریوش عالی پور معاون مدیریت شعب استان با بررسی و تجزیه و تحلیل آمار ارزیابی عملکرد شعب در سال 1399 گفت به علت شیوع ویروس کرونا مجبور به کاهش برگزاری جلسات مرتبط شده ایم و در عوض رصد و کنترل آماری شعب و برقراری ارتباط غیر حضوری بسیار در این مدت تقویت شده است تا بتوانیم در این ایام هم بهترین عملکرد را داشته باشیم. معاون مدیریت استان در ادامه جلسه آمار عملکرد کل مدیریت براساس شاخصها مورد بررسی قرار گرفته و نکات سیاست های اعتباری سال 1400 برای روسای شعب تشریح و از آنان خواست با برگزاری جلسات منظم بخشنامه خوانی برای همکاران شعبه با رعایت پروتکلهای بهداشتی تسلط آنان را بر بخشنامه ها و سیاست های اعتباری افزایش داده تا بتوانند از آن بعنوانی ابزاری چندسویه در تحقق شاخصهایی از قبیل تقویت جذب منابع و افزایش منابع ارزان قیمت در جهت کاهش قیمت تمام شده پول و منابع، کاهش ریسک اعتباری، وصول مطالبات و کاهش NPL و در ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و کسب رضایتشان موفق عمل نمایند. عالی پور موفقیت در حوزه وصول مطالبات در سال گذشته مورد اشاره قرار داد و این موفقیت را نتیجه فعل خواستن و با همت، تلاش و مشارکت همه همکاران و شعب استان و همچنین پیگیری مستمر کمیته وصول مطالبات و مدیریت جناب آقای دهداری زاده مدیریت محترم استان دانسته و اظهار داشت امید است با توجه به تاکیدات جناب آقای دکتر شایان که شش ماهه ابتدای سال را تمرکز مدیریتها می بایست بر وصول مطالبات باشد، با تمهیدات و برنامه ریزیهای صورت گرفت و با همت و تلاش و جدیت در تحقق این مهم در پایان 6 ماهه اول سال 1400 شاهد منفی شدن معوقه استان نسبت به ابتدای سال و تحقق اهداف در این بخش و سایر بخش ها محقق گردد. روند مثبت و قابل تقدیر بوده لیکن مانده معوقه در برخی بخشها منجمله مانده مطالبات عقود مشارکتی برخی شعب و همچنین مطالبات طبقه مشکوک الوصول قابل پذیرش نیست و تمام تلاشمان را باید تا رسیدن به مانده استاندارد این بخشها باید با تلاش و جدیت بیشتری ادامه داد زیرا تاثیر برخی از شاخصها منجکله مطالبات مشکوک الوصول برچند شاخص بطور مستقیم و غیر مستقیم تاثیر گذار خواهد بود و پیگیری مطالبات بعنوان یک فرهنگ سازمانی و بعنوان فعالیت روزمره باید جای خود را به مرور زمان پیدا نماید و تاکید نمودند مطالبات غیر جاری و وصول نقدی نقش اساسی در درجه بندی شعب دارند از این رو همه همکاران چه در شعب و چه در سطح مدیریت باید با تلاش مضاعف در تحقق اهداف این بخش بعمل آورند . در ادامه این همایش رئیس شعبه مرکزی دورود علیرضا نیک آبادی شعبه نخست ارزیابی عملکرد استان به عنوان نماینده روسای شعب عوامل موفقیت شعبه خود را برای حاضرین تشریح و همدلی ، کار جمعی، تقسیم کار و اهداف بین همکاران ،برگزاری جلسات منظم و بررسی روند طبق آمار در شعبه بصورت ماهانه ، همکاری صمیمانه و تلاش مضاعف رئیس و معاون به عنوان موتور محرکه شعبه از مهمترین دلایل موفقیت در ارزیابی عملکرد سال گذشته بوده است . نیک آبادی در ادامه به عنوان نماینده روسای شعب به بیان نطقه نظرات و پیشنهادات جمع آوری شده از همکاران سراسر استان پرداخت و پیشنهادات و نکاتی را در جهت رفع موانع و بهبود روند دستیابی به تحقق اهداف و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مشتریان مطرح نمود . در پایان این همایش مدیر شعب استان مرتضی دهداری زاده از شعب مرکزی دورود شعبه نخست ارزیابی عملکرد ،شعبه معلم دورود در بخش جذب منابع ،شعبه کوهدشت در بخش بانکداری الکترونیک ،شعبه الشتر شعبه در بخش وصول مطالبات و شعبه بلوار ولایت خرم آباد به عنوان شعبه برتر در بخش مصارف در سال 99 و همچنین تقدیر ویژه ای از حسین محمدی مسئول دفتر حراست استان به پاس همراهی و همدلی و تلاش بی وقفه جهت اعتلای نام بانک و پیشبرد امور در سال های گذشته با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آوردند .

آخرین بروزرسانی 1400/4/3