فهرست اخبار فهرست اخبار

رؤسای شعب موفق مدیریت خراسان رضوی

موفقیت شعبه با برنامه مدون، خرد جمعی و بازاریابی علمی میسر است.

سه شعبه چهارراه میدان بار مشهد، طالقانی و عطاملک سبزوار از شعب تحت پوشش مدیریت شعب خراسان رضوی در جذب منابع با تلاش و همت مضاعف کارکنان توانستند در چهار ماهه ابتدایی سال جاری موفقیت های خوبی را کسب و رتبه اول تا سوم استان را به خود اختصاص دهند. به منظور آگاهی از نحوه کسب این موفقیت ها با هادی امینی رییس شعبه چهارراه میدان بار مشهد، حسن ربانی خواه رییس شعبه طالقانی سبزوار و محمدمهدی میرصباغ رییس شعبه عطاملک سبزوار گفتگویی را انجام داده ایم که با هم می خوانیم.
1- موفقیت های کسب شده درخصوص رشد منابع شعبه در چهار ماهه ابتدای سال جاری، را ناشی از چه اقداماتی می دانید؟
هادی امینی رییس شعبه چهارراه میدان بار مشهد:
ایجاد ابزارهای جذب منابع به جا و به موقع از قبیل سپرده رها و همکاری همه جانبه مدیریت استان تاثیر بسزایی در این موفقیت داشته است.
 
رییس شعبه چهارراه میدان بار مشهد: شعبه چهارراه میدان بارمشهد در تاریخ 15/09/1377 در یک منطقه تجاری افتتاح گردیده است که با توجه به نوع منطقه مانده سپرده های شعبه از همان ابتدا با فراز و نشیب بسیار روبرو بوده و به همین جهت مدیریت اجرایی و نظارتی خاصی را می طلبد. منابع شعبه در ابتدای سال 94 ، 203 میلیارد ریال بوده که با تشکیل چند جلسه و همفکری و همدلی همکاران و استفاده از ایده های خلاقانه در پایان تیرماه 330 میلیارد ریال افزایش پیدا نمود که رشد 62 درصدی را نشان می دهد که توانسته ایم رتبه اول در سطح شعب استان در جذب منابع را کسب نماییم. به نظر من ایجاد ابزارهای جذب منابع بجا و به موقع از قبیل سپرده رها و ... و همکاری همه جانبه مدیریت شعب استان تاثیر بسزایی در این موفقیت داشته است.
حسن ربانی خواه :
  همیشه این اصل را که وفاق و همدلی بین مسوولان و کارکنان شعب ،تنها گزینه پایدار برای جذب منابع است ،سرلوحه کار خود قرار داده ایم.
 
 رییس شعبه طالقانی سبزوار: شعبه طالقانی سبزوار در تاریخ 9/5/72 افتتاح شده است که سپرده های این شعبه از تاریخ تحویل شعبه توسط اینجانب (3/4/91) از 706 میلیارد ریال به 252 میلیارد ریال در پایان تیرماه رسیده است که 176 میلیارد ریال ‌افزایش داشته است. منابع این شعبه نیز در ابتدای سال 94 بالغ بر 168 میلیارد ریال بوده که در پایان تیرماه سال جاری به 252 میلیارد ریال رسیده که رشدی معادل 50 درصد را نشان می دهد که این شعبه رتبه اول جذب منابع در سطح شعب شهرستان های استان و رتبه دوم در سطح شعب استان را به خود اختصاص داده و مطالبات معوق شعبه نیز از زمان تحویل اینجانب 61 میلیارد ریال بوده که در حال حاضر بالغ بر 19 میلیارد ریال است که 42 میلیارد ریال کاهش داشته و این موفقیت مدیون تلاش وخرد جمعی و سعه صدر تمامی کارکنان شعبه است و اگر این همدلی و همفکری نمی بود قطعاً این نتایج محقق نمی شد.
 محمد مهدی میرصباغ:
 برای ارایه خدمات بهتر و مطلوب تر به مشتریان آموزش کارکنان پشت باجه از نظر داشتن اطلاعات بانکی، احترام و تکریم مشتری و سرعت عمل دارای اهمیت است.
 
رییس شعبه عطاملک سبزوار: شعبه عطاملک سبزوار در تاریخ 8/12/75 در منطقه جنوب شهر سبزوار افتتاح گردیده که اغلب مشتریان آن توان مالی بالایی ندارند و جذب سپرده به سختی صورت می پذیرد اما کارکنان این شعبه نا امید نبوده و با بازاریابی در بین دوستان و اقوام وخویشان توانسته اند با تلاش وتوکل به خدا سپرده های این شعبه را از تاریخ تحویل شعبه توسط اینجانب (20/04/1391) از حدود 35 میلیارد ریال به حدود 107 میلیارد ریال یعنی بیشتر از سه برابر افزایش دهند(بالای 200درصد) و همچنین منابع این شعبه در ابتدای سال 94 بالغ بر 72 میلیارد ریال بوده است که در پایان تیرماه سال جاری به 106 میلیارد ریال رسیده که با رشدی معادل 4/47 درصد توانسته ایم رتبه سوم در سطح شعب استان را در جذب منابع به خود اختصاص دهیم. همچنین رشد سپرده های در چهار ماهه ابتدای سال 94 و عبور از اهداف سالجاری را ناشی از همت بالای یکایک همکاران و نظارت وکنترل بر ورود و خروج منابع و شناسایی مشتریان هدف و تکریم و احترام به آن ها و تسریع در انجام امورات روزانه آن ها به هنگام مراجعه به شعبه است.
 
2- تا چه اندازه فعالیت در امور بازاریابی می تواند در جذب سپرده نقش داشته باشد؟
رییس شعبه چهارراه میدان بار مشهد: بازاریابی اگر به طور صحیح انجام گیرد به مثابه خون تازه ای است که به شعبه جان می بخشد برخی همکاران، بازاریابی را در خارج از بانک جستجو می کنند در حالیکه بازاریابی داخلی بسیار مهمتر از آن است به طوریکه گفته شده هزینه بازاریابی یک مشتری جدید پنج برابر هزینه حفظ مشتریان قدیمی شعبه است. بازاریابی مختص زمان و مکان خاصی نبوده و بایداز تمام ظرفیت ها درداخل و خارج بانک استفاده نمود.
رییس شعبه طالقانی سبزوار: داشتن برنامه ریزی مدون بابت بازاریابی موثر و علمی، ضرورت انکارناپذیر دنیای پر رقابت امروز است و برای این منظور، تیم بازاریابی بایستی با روابط عمومی خوب، داشتن اطلاعات اقتصادی و اجتماعی مفید برای ایجاد ارتباط، توانایی پاسخگویی به نیازهای مشتریان به عنوان یک مشاور امین با توجه به ابزارهای در اختیار و به روز بودن دانش و اطلاعات بانکی همواره درجذب منابع نقش موثر و مثمرثمری را داشته باشند.
رییس شعبه عطاملک سبزوار: به عقیده اینجانب بازاریابی50 درصد می تواند نقش داشته باشد و 50 درصد دیگر حفظ مشتریان قدیم و جدید می باشد چراکه با تلاش زیاد بازاریابی شده اند و بایستی در جهت نگهداشتن وجلب رضایت آن ها تلاش نمود.
3- به نظر شما تا چه حد از طرح برکت و حساب صندوق پس انداز یکم استقبال شده است؟
رییس شعبه چهارراه میدان بار مشهد: طرح برکت یکی از طرح های موفق در بانک است به طوری که این شعبه بالغ بر 32 فقره سپرده طرح برکت با حدود 11700میلیون ریال افتتاح نموده و در زمینه صندوق یکم تا کنون موفق به جذب منابع با مبلغ 1418 میلیون ریال شده است.
رییس شعبه طالقانی سبزوار: استقبال مردم از این طرح خوب بود بطوری که این شعبه بیشترین مبلغ جذب حساب صندوق پس انداز مسکن یکم را در سطح شهرستان داشته و امید است هدف تعیین شده تا پایان سال از طریق اطلاع رسانی درست و اصولی تحقق یابد.
رییس شعبه عطاملک سبزوار: در این شعبه به نسبت بافت منطقه از طرح برکت بالاخص فک رهن در قبال سپرده یکساله رها-انتقال مانده بدهی بدون واریز درصد استقبال خوبی داشتیم و درخصوص افتتاح سپرده مسکن یکم نیز تا این تاریخ چهار فقره به مبلغ 453 میلیون ریال افتتاح شده است.
4- برای ارایه خدمات بهتر و مطلوب تر به مشتریان چه راهکاری دارید؟
رییس شعبه چهارراه میدان بار مشهد: تعیین تسهیلات و هدایای مشخص به طور اعم جهت مشتریان هدف شعبه، ارایه خدمات با سعه صدر، گوش دادن به صحبت های مشتریان، مطالعه مداوم و مستمر دستورالعمل ها و بخشنامه ها و به روز بودن اطلاعات
رییس شعبه طالقانی سبزوار: تخصیص دستگاه بلوتوث و وب کیوسک و یکپارچه کردن سیستم های شعب و همچنین روانسازی اعطای تسهیلات وکاهش بروکراسی اداری می تواند خدمات بهتر و مطلوبتری را برای مشتریان فراهم نماید.
رییس شعبه عطاملک سبزوار: برای ارایه خدمات بهتر و مطلوبتر به مشتریان در درجه اول، آموزش کارکنان پشت باجه، از نظر داشتن اطلاعات بانکی، احترام و تکریم مشتری و سرعت عمل در خصوص ارایه خدمات بانکی که در تماس مستقیم با مشتریان می باشند دارای اهمیت است و دردرجه دوم کیفیت و کارایی سیستم ها و سرعت عمل بالای آن ها مهم است که مشتری در کمترین زمان ممکن خدمات رسانی گردد و در درجه سوم ایجاد فضای مطلوب داخلی بانک و استفاده از وسایل اداری شیک و چیدمان زیبا.
5- نقش کارکنان را در کسب موفقیت های شعبه چگونه ارزیابی می کنید؟
رییس شعبه چهارراه میدان بار مشهد: کارکنان مهمترین رکن در موفقیت یک شعبه هستند. وجود همکاران دلسوز، همدل، همفکر، ارایه نظرات و ایده های خلاقانه و ابتکارات مفید توسط این همکاران، تیمی را به وجود می آورد که در کوتاه ترین زمان ممکن شعبه را به آن هدف آرمانی خود می رساند.
رییس شعبه طالقانی سبزوار: به نظر من اگر تلاش و جدیت و خردجمعی کارکنان شعبه نبود قطعاً دستیابی به این موفقیت ها امکان پذیر نمی شد و یا حداقل پایدار نمی ماند و بنده همیشه این اصل را که وفاق و همدلی بین مسیولین و کارکنان شعب تنها گزینه پایدار جهت جذب منابع است را سرلوحه کار خود قرارداده ام.
رییس شعبه عطاملک سبزوار: نقش کارکنان در کسب موفقیت های شعبه را بسیار مهم ارزیابی نموده که هریک از آن ها سهم بسزایی در افزایش سپرده ها و رشد منابع داشته و چون کار در بانک به صورت تیمی عملیاتی می گردد بنابراین فعالیت اعضای تیم در برد و باخت تیم نقش بسزایی دارد.
6- در حال حاضر خدمات بانک مسکن در مقایسه با سایر بانک ها را چگونه می بینید؟
رییس شعبه چهارراه میدان بار مشهد: در سال های اخیر بانک مسکن ابزارهای بسیارخوبی را در رقابت با سایر بانک ها به کار گرفته است لیکن در رابطه با تسهیلات پرداختی از محل حساب جاری بسیار محدود عمل نموده و این کار را برای همکاران دشوار می نماید.
رییس شعبه طالقانی سبزوار: با توجه به گستردگی بخش مسکن و اینکه بانک مسکن درحوزه تخصصی مسکن و ایجاد سرپناه برای اقشار آسیب پذیر فعالیت می کند و مدت بازپرداخت تسهیلات آن نیز در مقایسه با دیگر بانک ها بالاست، بانک مسکن می تواند نقش بسزایی در برون رفت از رکود اقتصادی را داشته باشد و با ارایه طرح های مفید و متنوع یاری رسان دولت در زمینه رونق اقتصادی باشد.
رییس شعبه عطاملک سبزوار: در حال حاضر خدمات بانک مسکن نسبت به سایر بانک ها مطلوب می باشد ولی جای رشد و تعالی همچنان وجود دارد.
7- آیا شعبه برای حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید تصمیم اتخاذ کرده است؟
رییس شعبه چهارراه میدان بار مشهد: همانطور که اشاره شد هزینه حفظ مشتریان قدیمی بسیار کمتر از جذب مشتریان جدید می باشد، که در این راستا تمامی همکاران، مصمم به بازاریابی داخلی، جلوگیری از خروج منابع از شعبه با ارایه راهکارهای مناسب به مشتریان، شرکت در مجالس شادی و غم آن ها، ارسال پیام تبریک سالگرد تولد و اهدای هدایا در حد توان می باشند. یکی از راهکارهای انجام شده در این شعبه در جذب مشتریان جدید، الزام همکاران به دستیابی به اطلاعات پرداخت تسهیلات و خدمات سایر رقبا و جذب مشتریان جدید با آگاهی کامل از محیط اطراف است.
رییس شعبه طالقانی سبزوار: تکریم و احترام به مشتریان قدیمی با روی گشاده و پاسخ به نیازهای آنان با توجه به امکانات دراختیار، همیشه مورد توجه مسیولین و کارکنان شعبه بوده به نحوی که همین همبستگی بین همکاران، اینگونه مشتریان را به مشتریان وفادار تبدیل نموده و اینگونه مشتریان بازاریاب خوبی برای جذب مشتریان جدید به شمار می آیند و شعبه نیز با معرفی محصولاتی که مزیت بیشتری نسبت به محصولات سایر رقبا دارند در جهت جذب مشتریان جدید تلاش نموده است.
رییس شعبه عطاملک سبزوار: حفظ مشتریان قدیم وجذب مشتریان جدید در سرلوحه امورات جاری هر روز شعبه بوده واین مهم توسط مسیول شعبه مرتب ارزیابی ورصد می گردد و در طی روز برروند صحیح و به موقع امورات مشتریان نظارت کافی معمول می گردد.
8- در رسیدن به اهداف مورد نظر بانک با چه چالش هایی مواجه هستید؟
رییس شعبه چهارراه میدان بار مشهد:
الف: تسهیلات بدون سپرده بانک مسکن عمدتاً در رقابت با سایر بانک ها بسیار محدود و با شرایط سخت می باشد.
ب : اعتبار بازاریابی تخصیص یافته به شعبه ها به هیچ وجه در شان و عظمت بانک مسکن نمی باشد.
ج : اختیارات مسیولین شعب بسیار محدود و در اکثر موارد با مجوز مراجع بالاتر قابل انجام است.
د : سیستم های نرم افرازی فعال از لحاظ تعداد، بسیار زیاد بوده ولی متاسفانه از نظر کیفیت در سطح بسیار پایینی است.
رییس شعبه طالقانی سبزوار: برای رسیدن به اهداف مورد نظر بانک، بایستی همسو با سایر رقبا و با توجه به نیازهای روز جامعه طرح های متنوع منابع و مصارف به مشتریان ارایه گردد و ما بایستی با مدیریت زمان و سرعت در تصمیم سازی سهم خود را از بازار افزایش دهیم تا همیشه شاهد حرکت به سمت جلو باشیم چراکه رقبا از خلای های ایجاد شده حداکثر استفاده را می نمایند.
رییس شعبه عطاملک سبزوار: اگر خواسته باشیم در رابطه با چالش هایی که بانک با آن موجه است اظهارنظر کنیم، در خصوص تحقق اهداف بانک در بخش های مختلف در حین اجرا به مواردی برخورد می کنیم که می توان گفت شاید اقدام کنندگان و تصویب کنندگان می توانند بخش نامه ها و دستورالعمل های بانک را سهل وآسان تر بنویسند و خود را در جایگاه مشتری و مراجعه کنندگان قرارداده وکار را برای مسیولین شعبه که مسیول جذب و جمع آوری منابع و تحقق اهداف تعیین شده می باشند سخت و دشوار نکنند.
9- خدمات الکترونیک بانک مسکن در پیشبرد اهداف بازاریابی تا چه حد مؤثر است؟
رییس شعبه چهارراه میدان بار مشهد: همانطور که می دانید هزینه ارایه یک خدمت به طور حضوری در شعبه چندین برابر هزینه ارایه همان خدمت از طریق بسترهای غیرحضوری مانند خودپرداز، تلفن همراه، اینترنت و ... است. مردم کشور ما مردمی آگاه هستند و برای وقت و زمانی که جهت یک کار هزینه می نمایند ارزش بسیاری قایلند پس ارایه خدمات به مشتریان در کمترین زمان خواسته اصلی آن هاست خدمات الکترونیک بانک مسکن در سال های اخیر بسیار پیشرفت کرده است لیکن هنوز هم در رقابت با سایر بانک ها محدودیت هایی دارد که باید رفع گردد.
رییس شعبه طالقانی سبزوار: نظر به اینکه زندگی ماشینی امروز و ترافیک شهری و کم شدن حوصله مردم باعث شده اکثر مشتریان از خدمات الکترونیک در انجام امورات بانکی خود استفاده نمایند و اینگونه خدمات در بانک مسکن با یکپارچه نمودن سیستم های شعب مرتفع می گردد، می تواند نقش بسیار بسزایی در بازاریابی هدفمند داشته و بانک را بعنوان یک بانک سرآمد به مردم معرفی کند.
رییس شعبه عطاملک سبزوار: استفاده از خدمات الکترونیک بانک مسکن در پیشبرد اهداف بازاریابی تاحدودی به سطح سواد و تحصیلات مشتریان، به نوع کاربرد حساب و شغل مشتری بستگی دارد، در حالیکه بعضاً مشتریان این شعبه کم سواد و گاهی اوقات درخواست استفاده از دفترچه حساب به جای کارت بانکی را دارند و این امر بازاریابی شعبه در حوزه بانکداری الکترونیک را با مشکل روبرو می کند.
آخرین بروزرسانی 1394/11/20