تازه های اخبار تازه های اخبار

مصاحبه با رئیس شعبه مرکزی سیرجان

شعبه مرکزی سیرجان یکی از 9شعبه تحت پوش حوزه غرب استان کرمان است که با تلاش و همت کارکنان شعبه ودر سایه رهنمودهای وراهنمایی حوزه غرب ومدیریت موفق شد،بیشترین جذب منابع را در بین شعبه شعب تحت پوشش حوزه ومدیریت کرمان بدست اورد به همین منظور وبرای آگاهی از دلایل موفقیت شعبه مصاحبه ای با احمد جهانشاهی ومهدی جواهری رئیس ومعاون شعبه انجام داده ایم که باهم می خوانیم

شعبه مرکزی سیرجان یکی از 9شعبه  تحت پوش حوزه غرب استان کرمان است که با تلاش و همت کارکنان شعبه ودر سایه رهنمودهای وراهنمایی  حوزه غرب  ومدیریت موفق شد،بیشترین جذب منابع را در بین شعبه شعب تحت پوشش حوزه ومدیریت کرمان بدست اورد  به همین منظور وبرای آگاهی از دلایل موفقیت شعبه مصاحبه ای با احمد جهانشاهی ومهدی جواهری رئیس ومعاون شعبه انجام داده ایم که باهم می خوانیم

لطفا توضیحاتی را در خصوص وضعیت شعبه  بیان کنید ؟

احمد جهانشاهی رئیس شعبه مرکزی سیرجان :

 دربخش جذب منابع شعبه مرکزی سیرجان با جذب مبلغ یک هزار و50میلیارد ریال  در شش ماهه نخست سال در مجموع بیش از 73درصد رشد داشته است ،در بخش صدور ضمانت نامه هم 20درصد  هدف سال محقق شده وامیدواریم ،بتوانيم با برنامه ريزي انجام شده ،تا پايان سال  به 80درصد باقی مانده هدف نیز دست پیدا کنیم  ؛در اعطاي تسهيلات نیز  بيش از 98درصد،  در وصول نقدي اقساط 130درصد ، در كاهش بهاي تمام شده و خدمات مجازي بيش از 100درصد هدف تعیین شده  شش ماهه محقق شده است ،در بخش  وصول مطالبات معوق به رغم تلاش کارکنان شعبه به دلیل مشکلات ناشی از تورم وشیوع ویروس کرونا عملکردشعبه چشمگیر نبوده است، اما با برنامه ريزي و تقسيم پرونده هاي مطالباتي بين همكاران طي شهريور ماه مبلغ 7ميليارد ريال در بخش مطالبات غير جاري وصولي داشتيم ؛كه  امیدواریم با ادامه اين روند در اينده نزديك بتوانيم به اهداف تعيين شده دست يابيم .            

2-مهمترین دلایل موفقیت شعبه در جذب منابع را در چه می دانید؟

مهدی جواهری  معاون شعبه مرکزی سیرجان

برخورد مناسب و خوب با مشتريان ، معرفي صحيح محصولات بانك ، تمركز بيشتر بر جذب منابع بويژه جذب منابع خرد و پايدار و ارزان قيمت، استفاده از همكاران توانمند و باتمركز بر شايسته سالاري و اعتماد به همكاران  از مهمترين دلايل موفقيت شعبه در جذب منابع مي باشد.        

-چه برنامه ها يی در راستایی بازاریابی وتحقق اهداف شعبه در نظر دارید ؟

احمد جهانشاهی : مذاکره با شرکت ها ،سازمانها ،صاحبان سرمایه وتشریح خدمات بانک وترغیب انان به افتتاح حساب  ،استفاده از مشتریان شعبه برای تبلیغ خدمات بانک که این امر با انجام امور مشتریان در کوتاه ترین زمان ممکن.همچنین تشکیل جلسه در ابتدای اولین  روز هر هفته واخذ پیشنهادها ونظرها و انتقادهای سایر کارکنان شعبه در راستای  پیشبرد اهداف سازمان وبرنامه ریزی جهت جذب منابع ،وصول مطالبات وپرداخت تسهیلات،  همفكري و عمل به وظايف محوله در چهار چوب مقررات، توجه به منابع ارزان قيمت و منابع خرد و پايدار و حساس بودن همكاران  به خروج منابع و مذاكره با مشتريان در جهت جلوگيري از خروج منابع  ودر بخش مصارف سعي در  پرداخت انواع  تسهيلات و همچنين وصول نقدي مطالبات در جهت كاهش ان پي ال شعبه  و بررسي نقاط قوت و ضعف شعبه  و با استفاده از تمامي ظرفيتهاي موجود در جهت ارتقاء عملكرد و تحقق اهداف شعبه استفاده خواهد شد.

4-  یکی از مهمترین اولویت های بانک وصول مطالبات معوق است ،در این زمینه چه اقداماتی انجام داده اید؟

مهدی جواهری : از جمله اقدامات شعبه در راستای وصول مطالبات تقسيم و پيگيري پرونده هاي مطالباتي شعبه از طريق سامانه وصول و تاكيد بر پيگيري مستمر توسط كليه همكاران  رسمي و شركتي ، تماس تلفني مستمر و ارسال اخطار كتبي ، قضايي و اجرائيه  به بدهكاران قراردادهاي تسهيلاتي كه منجر به كاهش مطالبات شعبه در يك ماهه اخير شده است .

5- برای نهادینه کردن فرهنگ بازاریابی در بین کارکنان چه اقداماتی انجام داده اید ؟ 

رئیس شعبه مرکزی سیرجان  : استفاده از همكاران با روابط عمومي بالا ،مجرب و با دانش در امر بازاريابي ، آموزش و تبيين انواع حسابها  به همكاران ، برگزاري جلسات منظم با همكاران در خصوص نحوه انجام مذاكرات  بازاريابي و ارائه سبد محصولات بانك متناسب با نياز مشتريان ، برخورد مناسب و دوستانه و صميمي با مشتريان و تسريع در رفع خواسته ها و نياز مشتريان و توجيه همكاران  به سرعت بالا در ارائه خدمات  همراه با دقت و كيفيت از اقدامات موثر شعبه در جهت نهادينه كردن فرهنگ بازاريابي مي باشد .                                           

 

آخرین بروزرسانی 1399/6/31