کسب بیشترین سود عملیاتی توسط ناواکو در سال 98

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ناواکو:

کسب بیشترین سود عملیاتی توسط ناواکو در سال 98

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ناواکو از کسب بالاترین سود عملیاتی توسط این شرکت در سال 98 نسبت به سال‌های اخیر خبر داد.

ضیا ظریفی در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، با اشاره به فعالیت شرکت ناواکو در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از سال 87 تاکنون، یادآور شد: این شرکت با 35 دفتر در سطح کشور، بخشی از امور پشتیبانی از خدمات حوزه IT در بانک مسکن و گروه مالی بانک مسکن را بر عهده دارد.

وی خطوط اصلی فعالیت ناواکو را شامل خدمات پرداخت الکترونیک، بانکداری متمرکز، سامانه‌های ستادی بانک، درگاه‌های پرداخت حضوری، زیرساخت، شبکه و سخت‌افزار و نیز خدمات پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی (ETC) بر شمرد و افزود: با گسترش دامنه خدمات این شرکت از چند سال گذشته، به تدریج حاشیه سود عملیاتی افزایش یافته و سود بیشتری محقق شده است.

به گفته وی، در سال 98 شاخص‌ترین عملکرد این شرکت طی سال‌های اخیر به لحاظ کسب درآمد عملیاتی رقم خورده است، گفت: در این سال شرکت ناواکو به کسب بیش از یک‌هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی نائل آمد و سطح درآمدهای شرکت از هزینه‌های عملیاتی فاصله قابل توجهی پیدا کرد که امیدواریم در سال 99 نیز شاهد چنین عملکردی باشیم.

ظریفی با اشاره به اینکه ارایه خدمات مربوط به دستگاه‌های «پوز» بانک مسکن بر عهده شرکت ناواکو است، گزارشی در این خصوص ارایه و اظهار کرد: در سال 98 تعداد دستگاه‌های پوز فعال بانک مسکن در کل نقاط فروش کشور به 72 هزار دستگاه رسید که نسبت به تعداد این دستگاه‌ها در چهار سال گذشته رشد حدود 94 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ناواکو در ادامه به تشریح اقدامات این شرکت در قبال توسعه نرم‌افزار خدمات پرداخت الکترونیک موسوم به «پرنا» پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته امکان نصب مستقیم پرنا از طریق «اپ‌استور (فروشگاه اپلیکیشن‌های دستگاه‌های دارای سیستم عامل IOS)» برای تمام مشتریان دارای تلفن‌های همراه شرکت اپل فراهم شد.

وی تأکید کرد: به این ترتیب در حال حاضر تمام کاربران این نرم‌افزار که گوشی تلفن همراه با سیستم عامل «IOS» دارند، می‌توانند به صورت دائمی و بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه اضافی، نرم‌افزار مذکور را روی گوشی خود نصب کنند.

ظریفی همچنین از تکمیل سرویس‌های پنل مدیریتی کیف پول الکترونیکی و عملیاتی کردن این سرویس‌ها در بستر اپلیکیشن کاربردی پرنا به عنوان یکی دیگر از اقدامات شاخص ناواکو در سال 98 یاد کرد و افزود: پیاده‌سازی سرویس تسویه حساب آنی بانک مسکن روی نرم‌افزار پرنا، فعال‌سازی سرویس شارژ آنی روی تلفن همراه و نیز پیاده‌سازی و فعال‌سازی سرویس ارائه رمز دوم پویا از طریق سامانه هریم برای کاربر، قابلیت امکان پرداخت با استفاده از بارکد در نرم افزار پرنا ، از دیگر اقدامات شاخص ناواکو در این حوزه طی سال 98 بوده است.

وی سپس به تشریح برخی اقدامات انجام شده در حوزه توسعه نرم‌افزاری و پشتیبانی از سامانه بانکداری متمرکز بانک مسکن پرداخت و گفت: راه‌اندازی زیرسامانه‌های بانکداری متمرکز اعم از زیرسامانه‌های اعتبارسنجی مشتریان، وثایق و دارایی، عقود مشارکتی، کارت اعتباری عقد مرابحه، برداشت مستقیم و نیز زیرسامانه احراز هویت با کارت ملی هوشمند از جمله اقداماتی بود که به همت ناواکو در راستای تحقق بانکداری متمرکز در بانک مسکن طی سال 98 انجام شد و به نتیجه رسید.

به گفته وی، تولید و راه‌اندازی سامانه های تسهیلات مبادله‌ای، ضمانتنامه، اعتبار اسنادی ریالی، سپرده و خزانه‌داری از جمله فعالیت هایی دیگری در حوزه بانکداری متمرکز هستند که در سال 99 به سرانجام خواهند رسانده است.

آخرین بروزرسانی 1399/1/28