تازه های اخبار تازه های اخبار

نشست مشترک رییس اداره کل بازاریابی و مسیولان مدیریت گلستان

با حضور هما خلیلی رییس اداره کل بازاریابی و سیدرضا جلال زاده رییس دایره بازاریابی ، تحقیق و توسعه بازار در استان گلستان ، مسیولان مدیریت و شعب این استان گردهم آمدند.

در این گردهمایی که با حضور احمد پاک نیت مدیر شعب گلستان ، نوروزی پور معاون مالی و فناوری ، رؤسای دوایر مدیریت و کلیه رؤسا و معاونین شعب استان برگزار شد ، هما خلیلی رییس اداره کل بازاریابی ، با ابراز خرسندی از حضور در استان گلستان و در جمع همکاران مدیریت و شعب این استان هدف از این سفر را دیدار نزدیک با همکاران و دریافت نظرات و پیشنهادات و مسایل و مشکلات موجود اعلام کرد و از شعبی که مذاکرات موفقی در زمینه بازاریابی داشتند خواست تا آن موارد را در جلسه مطرح و برای سایر همکاران تشریح و ارایه نمایند.
وی ابراز امیدواری کرد تا با فعالیت و گسترش حوزه بازاریابی شاهد نتایج مطلوب و تحقق اهداف عالی بانک باشیم.
در ادامه این گردهمایی پاک نیت مدیر شعب استان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست ، طی سخنانی به ارایه گزارشی درخصوص عملکرد و وضعیت استان در حوزه بازاریابی طی سال 91 پرداخت.
پاک نیت با بیان اینکه هدف تعیین شده برای این مدیریت در بخش جذب منابع 25 درصد است گفت : درصد رشد منابع این مدیریت تا پایان آذر ماه سال جاری 9/13 درصد می باشد که در حال حاضر این میزان به 15 درصد رسیده است.
مدیر شعب استان گلستان افزود : شعبه شهیدشاهرخی گرگان با 90 درصد بیشترین رشد منابع را به لحاظ درصد داشته است و شعب مرکزی گرگان با 67 میلیارد ریال و ولی عصر گرگان با 54 میلیارد ریال دارای بیشترین رشد منابع به لحاظ مبلغ می باشند.
وی در ادامه از همکاران شعب یاد شده که توانستند با تلاش مضاعف و بازاریابیهای به موقع و هدفمند رتبه های برتر را کسب نمایند تشکر و قدردانی کرد.
احمد پاک نیت همچنین اقداماتی که در طی سال جاری جهت ترویج و توسعه فرهنگ بازاریابی در بین همکاران علی الخصوص در جهت آموزش آنان صورت پذیرفت تشریح کرد.
وی اظهار داشت : حضور کارکنان در همایشهای بازاریابی با حضور دکتر روستا و دکتر غوشی و . . . در خارج از سازمان ، چاپ پوسترهای تبلیغاتی ، خرید کتابهای آموزشی در حوزه بازاریابی جهت کارکنان و تهیه مطالب مرتبط با بازاریابی و . . . برخی از اقداماتی است که توسط این مدیریت انجام گرفته است.
مدیر شعب در ادامه نتایج حاصل از فعالیتهای بازاریابی در شعب تحت پوشش طی 9 ماه را ارایه کرد.
پاک نیت تصریح کرد : تعداد 4019 مورد مراجعه برای بازاریابی توسط همکاران شعب صورت پذیرفته که حدود 54 درصد آن به تعداد 2199 مورد با مبلغی معادل 414 میلیارد ریال موفق بوده که این میزان حدود 20 درصد از کل منابع این مدیریت را تشکیل می دهد.
وی افزود : بیشترین جذب منابع از محل بازاریابی به لحاظ نوع سپرده به ترتیب : مربوط به سپرده ممتاز با 260 میلیارد ریال ، حساب قرض الحسنه جاری با 48 میلیارد ریال و سپرده های بلندمدت با 46 میلیارد ریال است.
مدیر شعب استان همچنین اظهار داشت سازمانهای تبلیغات اسلامی ، نوسازی مدارس ، آزمایشگاه فنی مکانیک و خاک ، راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن ، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها ، آبفای شهری و سایر سازمانها و مؤسسات مالی و اعتباری از جمله سازمانهایی هستند که از محل فعالیتهای بازاریابی جذب شده اند.
احمد پاک نیت ضمن قدردانی از تلاش و زحمات همکاران در بخشهای مختلف بانک در خاتمه سخنان خود گفت : ما از برگزاری جلسات بازاریابی استقبال می کنیم چرا که نیاز استان می باشد و بازاریابی خاص رؤسا و معاونین شعب نمی باشد و تمامی کارکنان باید با کسب آموزش لازم ، فعالانه وارد این حوزه شده و یک بازاریاب خوب و موفق شوند چرا که لازمه بقای و حیات بانک جذب منابع و بازاریابی اثربخش است و پس از آن نیز باید نسبت به رعایت تعادل میان منابع و مصارف اهتمام ورزید.
در ادامه این نشست مشترک ، سیدرضا جلال زاده رییس دایره بازاریابی ، تحقیق و توسعه بازار نیز طی سخنانی گفت : مدیریت استان گلستان دارای پتانسیل خوبی در حوزه بازاریابی است و نسبت به وضعیت موجود و مطلوبی که دارد می تواند موفقیتهای بیشتر و بهتری را کسب نماید.
وی اظهار داشت : بحث بازاریابی در نظام بانکی بحث جدیدی می باشد و بانک مسکن هم در سالهای اخیر به این حوزه پرداخته و با تشکیل اداره کل بازاریابی سعی شده است تا مباحث بازاریابی و مسایل و مشکلات موجود را بصورت متمرکز رصد و پیگیری نموده و با ارایه گزارش به هییت مدیره بانک در جهت رفع این مشکلات برآید.
جلال زاده افزود : بانک مسکن در فضای رقابتی حال حاضر دارای مسایل و مشکلاتی است اما باید بدانیم که این مشکلات تنها به بانک ما اختصاص نداشته و سایر بانکها نیز با این مسایل روبرو هستند و بسیار حایز اهمیت است که نحوه مدیریت بر مسایل و مشکلات را یاد بگیریم.
رییس دایره بازاریابی در ادامه تصریح کرد ، در بخش مسکن مزیتهای خوبی وجود دارد ، اما در مرحله اول باید بدانیم چه سهمی از بازار واقعی بخش مسکن کشور را کسب نموده ایم و تا چه میزان در وورد تکنولوژیهای نوین به کشور در بخش مسکن نقش داشته ایم.
جلال زاده ضمن بیان این مطلب که سهم ما در موارد مذکور بسیار ناچیز است گفت : در بخش مسکن هنوز پتانسیل های بسیار خوبی موجود است و نباید تخصص خود را در بخش مسکن که یک مزیت است ضمن نگاه به سایر بخشها از جمله بخش تجاری ، فراموش نماییم ، بلکه باید سهم خود را در این زمینه افزایش دهیم و همگان بانک مسکن را با شعار" بانک مسکن متخصص ورود تکنولوژیهای نوین در کشور " بشناسند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به بازاریابی داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت ، ما در بازاریابی خارجی موفق نخواهیم بود مگر آنکه بازاریابی داخلی یعنی ارتباط میان سازمان و کارکنان ارتباطی درست و مطلوب باشد. پس باید رضایت کارکنان فراهم شود تا بتوانند بازاریابان خوبی برای بانک باشند.
جلال زاده به موضوع بازسازی و آراستگی شعب و ارایه خدمات مناسب به مشتریان اشاره کرد و اظهار داشت در حال حاضر سهم خوبی را از بازار رقابتی و از محل سپرده ممتاز کسب کردیم و حدود 22 درصد از منابع بانک مربوط به سپرده ممتاز ویژه و بخش مؤسسات مالی و اعتباری است.
رییس دایره بازاریابی از رؤسا و معاونین شعب خواست تا در مذاکرات بازاریابی خود سبد خدمات و ترکیب سپرده ها را رعایت نموده و تمامی خدمات بانک از جمله سپرده پویان- طرح آتیه طلایی و . . . را به طرف مذاکره معرفی نمایند.
وی در پایان سخنان خود در این گردهمایی ، با بیان اینکه 80 درصد منابع شعبه در اختیار 20 درصد از مشتریان می باشد به موضوع مشتریان هدف پرداخت و گفت : رؤسا و معاونین شعب باید مشتریان خاص و هدف خود را به نام و به تعداد شناسایی نموده و ضمن ارتباط و تعامل مناسب با آنان فضای خاصی را در شعب جهت ارایه خدمات به این گروه از مشتریان در نظر گیرند.
لازم به ذکر است رؤسا و معاونین شعب استان در این گردهمایی سؤالات و پیشنهادات خود را در حوزه بازاریابی مطرح نمودند و خلیلی و جلال زاده و مسیولان مدیریت گلستان پاسخ گوی سؤالات آنان بودند.
گفتنی است در طی سفر دو روزه رییس اداره کل بازاریابی به استان گلستان ، وی به همراه مدیر شعب استان و کارشناس بازاریابی مدیریت از شعب مرکزی گرگان ، سردارجنگل کردکوی، بندترکمن و آق قلا بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات همکاران قرار گرفت و نظرات و پیشنهادات آنان را دریافت نمود.

روابط عمومی مدیریت شعب استان گلستان
علیرضا کلبادی نژاد

آخرین بروزرسانی 1394/4/24