شعبه جمهوری اسلامی تبریزدر ارزیابی عملکرد شعب سراسر کشور، سوم شد.

کسب رتبه سومی شعبه جمهوری اسلامی تبریز در بین شعب سراسر کشور

شعبه جمهوری اسلامی تبریزدر ارزیابی عملکرد شعب سراسر کشور، سوم شد.

کارشناس روابط عمومی مدیریت شعب استان آذربایجان شرقی با رییس شعبه جمهوری اسلامی تبریزکه موفق به کسب رتبه سوم کشوری در بین شعب سراسر کشورشده است گفتگو و مصاحبه کرد.
شعب بانک مسکن مکانی است که همکاران به صورت مستقیم با ارباب رجوع در ارتباط بوده و بیشتر توفیقاتی که برای بانک حاصل می شود نتیجه تلاش همکارانی است که با روی خوش و سعه صدر با مشتریان برخورد کرده و با ارایه خدمات متنوع بانکی، تصویر زیبایی را از بانک مسکن در اذهان عمومی باقی می گذارند. و با بکار گیری سیاست های مناسب و حمایت مدیران و مسیولین، موجبات موفقیت خود و در نهایت بانک و رضایت مندی مشتریان را فراهم می آورند بنابراین می توان نتیجه گرفت که با برنامه ریزی دقیق و بکاربردن شیوه های مناسب و رعایت دستورالعمل های بانک در موقعیت های مناسب ، می توان به موفقیت های خوبی دست یافت. بر این اساس تصمیم بر آن شد که مصاحبه ای با رییس شعبه جمهوری اسلامی تبریز انجام دهم که موفق به کسب رتبه سوم کشوری در بین شعب سراسر کشور در ارزیابی عملکرد 5 ماهه اول سال جاری شده است که به شرح زیر از نظرگرامیتان می گذرد : ضمن سلام و خسته نباشید لطفا خودتان را معرفی و سوابق خدمتی خودتان را بیان نمایید؟ - اینجانب کریم خیاط زاده مسیول شعبه جمهوری اسلامی تبریز هستم. - افتخار می کنم که از سال 1386 درخدمت بانک مسکن می باشم پس از طی دوره 4 ساله در قسمت تحویلداری در سال 1390 پایور و از سال 1392 با سمت مسیول شعبه در خدمت بانک می باشم. با توجه به موفقیت حاصله، آیا قبلا نیز موفقیت هایی داشتید؟ اشاره کنید : - از اول مهر سال 1392 که با نظر مدیر محترم وقت به سمت مسیول شعبه منصوب گردیدم با برنامه ریزی های بسیار دقیق روزانه و همدلی و همراهی همکاران عزیزم طی 6 ماهه دوم منتهی به سال 1392 منابع شعبه افزایش 100 درصدی داشت ، که با موازنه منابع و مصارف در همان سال منجر به افزایش درجه شعبه گردید . طی سال 1393 باتلاش مضاعف جزو بانکداران برتر بانک و 100 شعبه اول بانک در ارزیابی عملکرد انتخاب گردیدیم ، در تیر سال 1394 طی 21 ماه خدمتم در شعبه گوگان با افزایش 360 درصدی منابع و 2000 درصدی مصارف و خدمات بانکی و... و با NPL تقریبا صفر شعبه، به کار خود پایان داده و با نظر و دستور مدیر محترم وقت برای ادامه خدمت به مدیریت استان آذربایجان شرقی واحد بازاریابی منتقل گردیدم . - طی یکسال و اندی خدمتم در مدیریت استان عملکردم بصورت کیفی بوده و ارایه آمار به سختی امکان پذیر می باشد ، ولی بازاریابی چندین شرکت بزرگ ساختمانی و صنعتی ، برپایی غرفه در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان و تشکیل و آموزش تیمهای بازاریابی از جمله کارهای انجام یافته در زمان حضورم در مدیریت استان می باشد . - از مهر سال 1395 در شعبه جمهوری اسلامی تبریز در خدمت بانک می باشم ، کسب رتبه های برتر ارزیابی عملکرد طی سالهای 1395 و 1396 در استان و کسب رتبه اول استانی و سوم کشوری طی آخرین ارزیابی عملکرد ( منتهی به تاریخ 31/05/1399) گوشه ای از عملکرد بنده و همکارانم در شعبه جمهوری اسلامی تبریز می باشد . در زمینه وصول مطالبات نیز حایز رتبه دوم استانی تا این لحظه ( رتبه اول عقود مبادله ای و رتبه پنجم عقود مشارکتی ) می باشیم - طی چندین دوره آزمون سنجش اطلاعات شغلی چه در زمان تحویلداری و چه در زمان پایوری جزو نفرات برتر انتخاب گردیده ام. - افتخار می کنم که با نظر اداره کل آموزش جزو مدرسین بانک در حوزه مباحث مالی و ترازنامه ای بانک می باشم . - تا این مقطع زمانی افزایش 50 درصدی منابع نسبت به ابتدای سال 1399 و وصول یک فقره تسهیلات مشکوک الوصول سلف با همکاری نزدیک دایره وصول مطالبات مدیریت که مربوط به سال 1382 می باشد نیز از عمده فعالیتهای سال جاری تا این لحظه می باشد . هم اکنون npl شعبه نیز 6/ درصد می باشد. با توجه به موفقیت های که شمردید عمده دلایل موفقیت خود را در چه می بینید ؟ - بدون شک یاری خداوند متعال تلاش و همدلی همکاران عزیزم در برهه های مختلف زمانی، همراهی و پشتیبانی تمام قد مسیولین و دوایر مدیریت و قطعا حمایتهای بی دریغ و شبانه روزی خانواده ام از عوامل موثر در موفقیتهای بنده می باشد . بدون شک زحمات و تلاش کلیه همکاران اعم از پایوران و بانکدران شعبه و همکار شرکتی شعبه که تلاشهای بسیاری را در تحقق اهداف عالیه بانک و اهداف و استراتژی های تعیین شده توسط خودم در شعبه نقش به سزایی در موفقتهایم را ایفا نموده اند . نقش ارزیابی عملکرد را در شناساندن شعب موفق، بیان کرده و به نقاط ضعف و قوت این سیستم اشاره نمایید : - استقرار سیستم ارزیابی عملکرد در سالهای اخیر معیار خوبی برای سنجش برخی از مهمترین آیتمهای عملکردی در بانک می باشد . در این سیستم با توجه به بهبود روشهای ارزیابی عملکرد خوبی که طی سالهای اخیر شاهد آن بودیم ، بسیاری از زمینه های عملکردی شعب مورد توجه قرار گرفته است و لکن ایرادات بسیاری نیز بر آن وارد می باشد که منجمله آن : در نظر نگرفتن کلیه آیتمای موجود در شعبه ، عدم امکان ارزیابی کیفی شعب ، عدم امکان منظور نمودن انحراف معیار ، عدم در نظر گرفتن ترکیب کمیت و کیفیت پرسنل تحت امر شعبه ، در نظر نگرفتن موقعیت مکانی و اقتصادی شعبه و ... از ایرادهای عمده سیستم ارزیابی عملکرد می باشد . بانکدای الکترونیک را در بدنه بانک چگونه ارزیابی می کنید : - طی سالهای اخیر با راه اندازی سایت جدید و نسخه جدید همراه بانک، قطعا تحول عمده ای در نظام پرداختهای الکترونیک بانک ایجاد گردیده است ، بویژه در سال جاری که با شیوع بیماری کرونا نقش این ابزار در کاستن حضور مشتری در شعبه و به تبع آن کاست هزینه های بانک نقش بسزایی ایفا نموده است . در مورد این ابزارها نیز اشکالات عمده ای وجود دارد که از جمله آن فعال نبودن سیستم تشخیص چهره در گوشی های پیشرفته واثر انگشت، علاوه بر ورود به سیستم، در زمان انتقال وجه نیز، استفاده از این تکنولوژی موجب سرعت و سهولت در انجام کار می گردد. - تغییر رمز ورود و رمز حساب ، علارغم راه اندازی سیستم اثر انگشت، هر 6 ماه یکبار بی مفهوم بنظر می رسد . - در مورد پرداخت اقساط ماهانه، تنظیم کسر از حساب مشتری، بصورت منظم باعث سهولت در انجام امور برای بانک و مشتری و برداشت تا آخرین ریال مطالبات و در صورت لزوم برداشت از حساب ضامنین، بصورت خودکار، از قسط دوم معوق به بعد، موجب کاهش محسوس و چشمگیر مانده مطالبات بانک می گردد . مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع چه نقشی در موفقیت شعبه می تواند داشته باشد : - نحوه برخورد با مشتریان در اولین برخورد، بسیار مهم و حیاتی می باشد ، چه مشتریان بسیار خوب موجود در این شعبه که به بهانه پرداخت یک تسهیلات تکلیفی، مانند ضمانت وام قرض الحسنه ازدواج، وارد شعبه گردیده و ماندگار شده اند ، از همکاران عزیزم دعوت می نمایم که تسهیلات تکلیفی را بعنوان کار اضافی، سربار و بیگاری نبینند ، زیرا این نوع تسهیلات، دروازه ورود مشتری به بانک می باشد و این شعبه هست که با هوشیاری لازم در ارتباط با مشتری منافع بانک راتامین خواهد کرد . با وجود شرایط کرونایی، شعبه را چگونه راهبری می کنید؟ - از ابتدای شیوع کرونا تمهیدات لازم جهت حفظ سلامتی همکاران و مشتریان انجام گردید و سلامتی همکاران در هر زمینه ای در اولویت کاری اینجانب قرار دارد ، با مدیریت صحیح تسهیلات و هدایت مشتریان به ثبت درخواست تسهیلات، بصورت غیر حضوری در سایت، موجبات کاهش ازدحام در شعبه را فراهم آوردیم . رعایت دقیق و کامل کلیه پروتکلهای بهداشتی ابلاغی نیز در دستور کار خودم و همکارانم قرار گرفته است .
آخرین بروزرسانی 1399/8/21